2012-01-16

Üniversitemizde Merkezi IP Telefon Santral Sistemi kullanılmaya başlandı



 

Santral: 0 (282) 250 37 00
Yüksekokul Sekreteri: 0 (282) 250 37 19
Öğrenci İşleri: 0 (282) 250 37 21-22
Taşınır Kontrol Yetkilisi: 0 (282) 250 37 20


Merkezi IP Telefon Sisteminin kullanıcılara sesli rehber sistemi, kullanıcı yetkilendirme, bekletme servisi, çoklu görüşebilme servisi, aktarma servisi, konferans servisi, çoklu hat servisi, hızlı arama servisi, sesli mesaj servisi, dijital faks sistemi, NKU mobilefone servisi (cepte dâhili hizmeti), NKU softfone servisi (bilgisayarda dâhili telefon hizmeti), kurumsal rehber servisi ve direk hat servisi gibi birçok yenilik sağlamaktadır.


Merkezi IP Telefon Sistemi ile tüm üniversitemiz birimleri, birbirleri ile direkt olarak dahili numaralarla ücretsiz olarak görüşme imkanı sağlamaktadır. Böylelikle kullanıcıların birbirleriyle iletişim kurmak için harcadıkları zaman etkin olarak kullanılarak iletişim kalitesi artmaktadır. IP sistem, bilgisayar data hattı üzerinden çalıştığı için ikinci bir kablolamaya ihtiyaç duyulmamaktadır. Ayrıca, yeni sistemde, farklı birimlerde farklı santraller kullanılmasına gerek kalmamaktadır. Merkezi bir çağrı yönetim yazılımı ile tüm sistem yönetilebilmektedir. Tüm birimlerde standart bir numara planı kullanılarak kurumsallık sağlanmaktadır. Mevcut fiber optik hatlar üzerinden, aynı anda sınırsız sayıda görüşmeye olanak sağlanmaktadır. Bir telefona birden fazla dahili hat tanımlanabilmektedir. IP Telefon Sistemi, yazılım temelli olduğu için, bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olabilecek yapıdadır. ULAKNET’in önderliğinde yapılan çalışmalar tamamlandığında,  IP telefon kullanan üniversiteler basit bir kod sistemi ile birbirleriyle ücretsiz görüşebileceklerdir. Birimlerin ödediği telefon faturalarında %30-%80 arasında değişen oranlarda azalma beklenmektedir. Ayrıca, yeni sistemle üniversitemiz personeline dışarıdan direk olarak erişim imkânı sağlanmaktadır.