2017-02-23

2016-2017 Akademik Dönemi Staj İşlemleri



 

1. Öğrencilerimiz Öğrenci işleri bürosundan alacakları STAJ BAŞVURU FORMUNDA ilk önce kendileri ile ilgili kısımları doldurularak Meslek Yüksekokul Sekreteri Tarık YURT’a ve en son olarak staj yapılacak işyerine onaylatacaklardır. Öğrencilerimiz bu Staj başvuru formlarını staj başlangıç tarihinden en geç 2 ay öncesinde MÜSTEHAKLIK SORGU SONUCU BELGESİ ile birlikte öğrenci işleri büromuza teslim edeceklerdir. Staj başvuru formlarını mazeretsiz olarak geç teslim edenler anılan dönemde staj yapamayacaklardır.
 
2. Staj başvuru formlarını belirtilen zamanda eksiksiz olarak öğrenci işleri büromuza teslim eden öğrencilerimiz staj defterlerini Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğünün belirleyeceği bir tarihte alabilecekler ve aşağıda belirtilen tarihlerde staja başlayacaklardır.
 
İşyeri Cumartesi günleri çalışıyor ise:
 
30 günlük staj : 10 Temmuz 2017 -12 Ağustos 2017 tarihleri arasında olacaktır.
 
40 günlük staj : 10 Temmuz 2017 - 24 Ağustos 2017 tarihleri arasında olacaktır.
 
İşyeri Cumartesi günleri çalışmıyor ise:
 
30 günlük staj: 10 Temmuz 2017 - 18 Ağustos 2017 tarihleri arasında olacaktır.
 
3. Öğrencilerimiz staj dosyalarını ve diğer evrakları (staj değerlendirme formu, staj projeleri, CD’ler vb.) staj bitiminden itibaren öğrenci işleri bürosuna şahsen veya kargo ile teslim edeceklerdir. 1. Sınıf öğrencilerimizin staj evraklarını öğrenci işleri büromuza teslim etmeleri gereken tarih 2017-2018 Akademik Yılı Güz Yarıyılı eğitim-öğretimin başlangıcıdır. 2. Sınıf öğrencilerimizin staj evraklarını öğrenci işleri büromuza teslim edecekleri tarih ise staj bitiminden sonraki en kısa zamandır.(Öğrencimiz mezun olma durumunda ise staj evrakını öğrenci işleri büromuza ne kadar erken ulaştırırsa o kadar erken mezun olabilir. Posta veya kargo ile gönderilen staj evraklarının Meslek Yüksekokulumuz öğrenci bürosuna ulaşıp ulaşmadığının sorumluluğu öğrencilerimize ait olup,  yaşanabilecek sıkıntılardan Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü sorumlu değildir.
 
 
MÜSTEHAKLIK SORGU SONUCU ALINMASI
Staj evraklarının kabul edilip işleme alınabilmesi ve öğrencilerimizin staja başlayabilmesi için Öğrenci İşleri bürosuna Müstehaklık Belgesi ile Staj Başvuru Formunu birlikte teslim etmeleri gerekmektedir. Evraklardan biri eksik olduğunda öğrenciye staj defteri kesinlikle verilmeyecektir.
 
Müstehaklık belgesi öğrencinin bakılmakla yükümlü olup olmadığını gösteren bir belge olup, getirilmesi zorunludur.
 
İki şekilde belge temini yapılabilmektedir:
 
1- Öğrencinin kendisi en yakın İl / İlçede bulunan S.G.K. Müdürlüklerine giderek müstehaklık belgesini temin edebilirler.
 
2- P.T.T'den alınacak e-devlet şifresi ile www.türkiye.gov.tr üzerinden Müstehaklık Belgesi sorgulaması yapılabilir. Öğrencilerimiz almış oldukları e-devlet şifresi ile sisteme girerek ana sayfanın en üst bölümünde yer alan “e-hizmetler” menüsünden Sosyal Güvenlik Kurumuna gelerek “Ortak(4A/4B/4C)Hizmetler” menüsünün altında yer alan “SPAS Müstehaklık Sorgulama” şıkkını seçerek karşılarına çıkan tablonun çıktısını alabileceklerdir.  Öğrencilerimiz bu Müstehaklık belgesi çıktısını kütüphanemizdeki yazıcıdan alabilirler. Bu konuda Kütüphane görevlisi Bilgisayar İşletmeni İhsan IŞIK öğrencilerimize yardımcı olacaktır.